American Airlines volarà a Miami diàriament

E-mail Imprimir PDF

American Airlines iniciarà el vol Barcelona-Miami a partir del dia 3 d’abril amb cinc freqüències setmanals.  L’operació passarà a ser diària des del 14 de juny, segons que ha anunciat  la companyia americana, partner d’Iberia en l’aliança OneWorld.

Iberia i American Airlines tenen un Joint Business Agreement (JBA) per a les rutes de l’Atlàntic.

American Airlines anunciarà aquestes novetats a Barcelona en una conferència de premsa que se celebrarà el pròxim dimarts dia 13.  Iberia, que estava operant el vol, s’ha incorporat a la convocatòria de la conferència de premsa, que es farà sota l’aixopluc del Comitè de Desenvolupament Rutes Aèries de Barcelona.

En el comunicat distribuït a la premsa nordamericana,  American Airlines destaca que Barcelona és una de les principals destinacions turístiques d’Europa, fa referència al seu potencial empresarial i assenyala que el nou vol complementa el servei ja existent amb l’aeroport Kennedy de New York.

El vol entre Barcelona i Miami s’operarà amb avions Boeing 767-300 de 225 places de les que 30 són de business.

“L’adició de Barcelona subratlla encara més la importància del nostre hub de Miami i el nostre compromís amb el seu creixement”, va dir Peter Dolara,  vicepresident d’American Airlines. “Tant Barcelona com Miami són uns importants destins turístics i de negocis, a part que ports de creuers. Aquest vol permetrà, a més, estendre els llaços històrics del Sud de Florida amb Espanya”.

Els horaris de la nova ruta són els següents:

From

(MIA

(nonstop)

Sat., Sun.**

* A partir del 4 d’Abril de 2012** El vol serà diari a partir del 14 de Juny.

Iberia va començar a operar la ruta de Miami des de Barcelona l’estiu passat en el que es va interpretar com un moviment defensiu davant d’Spanair, especialment després que aquesta companyia hagués començat a volar a Sao Paulo amb codi compartit amb Singapore Airlines.

Iberia sosté que, en no tenir una base a Barcelona, li és impossible operar vols intercontinentals sense pèrdues.

El darrers moviments d’Iberia suggereixen la idea que la companyia, tot i la seva limitadíssima presència a l’Aeroport de Barcelona,  està intentant mantenir un grau de control a partir d’una certa coordinació de les companyies de l’aliança OneWorld.